Merelbeke, 17 mei 2021

Het in België gevestigde Ceres Pharma, een dynamisch en snelgroeiend farmaceutisch bedrijf actief in healthcare & well-being, heeft de overname van het Bulgaarse bedrijf ABOPharma afgerond. De overnameprijs wordt niet bekendgemaakt.

De overname van ABOPharma is een belangrijke stap in de verdere ontwikkeling van Ceres Pharma in Centraal- en Oost-Europa.

In 2018 heeft Ceres Pharma Ceumed overgenomen, een bedrijf actief in derma-cosmetica en medische hulpmiddelen in Hongarije, Tsjechië, Slowakije, Bulgarije, Servië en Roemenië. In 2020 werd Viva Pharma, een Roemeens bedrijf actief in derma-cosmetica en medische hulpmiddelen, overgenomen. Vandaag wordt ABOPharma, een Bulgaars farmaceutisch bedrijf, overgenomen.

"Ik ben bijzonder blij dat we tot een overeenkomst zijn gekomen met ABOPharma. Deze overname past perfect binnen onze bedrijfsstrategie om Ceres Pharma verder te ontwikkelen in Centraal- en Oost-Europa. Ceres Pharma en ABOPharma delen dezelfde groeivisie en commerciële strategie. De ABOPharma merken zijn goed bekend bij Bulgaarse artsen, apothekers en consumenten en zeer zichtbaar in de Bulgaarse apotheken en drogisterijen", aldus Mario Debel, CEO van Ceres Pharma.

ABOPharma realiseerde in 2020 een omzet van 9.4 miljoen euro en heeft 90 mensen in dienst. De oprichters, Anton Grigorov, Executive Manager van ABOPharma, en Gavrail Gavrailov, Commercial Manager van ABOPharma, zullen aan boord blijven. Alle merken van Ceres Pharma die momenteel in Bulgarije worden verkocht, zullen in de structuur van ABOPharma worden geïntegreerd.

"We zijn bijzonder trots om deel uit te maken van een grotere internationale groep, zoals Ceres Pharma. Samen zijn we sterker om ons ambitieuze groeiplan in Bulgarije uit te voeren en zullen we onze huidige merken en nieuwe innovatieve producten ook in de andere Ceres Pharma-landen kunnen verkopen", aldus Anton Grigorov, Executive Manager van ABOPharma.

Over ABOPharma

Het in Sofia gevestigde ABOPharma is een marketing- en salesbedrijf actief in voedingssupplementen en medische hulpmiddelen in Bulgarije. ABOPharma is aanwezig in verschillende therapeutische gebieden zoals: vitamine en mineralen supplementen, cough and cold, immune system, digestive health and cardiovascular health.

Over Ceres Pharma

Ceres Pharma is een dynamisch en snelgroeiend in België gevestigd farmaceutisch bedrijf, dat in 2017 werd opgericht door CEO Mario Debel en de investeringsmaatschappij Alychlo. De ambitie van Ceres Pharma is om het bedrijf te laten groeien door de ontwikkeling van een eigen portfolio en door overnames. Ceres Pharma is actief in de ontwikkeling, productie en distributie van geneesmiddelen, medische hulpmiddelen, biociden, cosmetica, hoogwaardige voedingssupplementen en magistrale bereidingen in de Benelux, Centraal- en Oost-Europa.